Definicje:
Klient – Osoba fizyczna lub prawna podpisująca niniejsze warunki ogólne, odpowiedzialna za jedną stronę internetową lub kilka stron internetowych (serwisów, portali internetowych) zainstalowanych w na serwerze udostępnianym przez firmę ITM-SYSTEM
Strona internetowa – zbiór danych koniecznych do publikacji i wymiany informacji w Internecie
związany z jedną domeną lub z kilkoma domenami.
Domena – unikalna nazwa opisująca miejsce w Internecie, w którym znajdują się strony danej osoby, firmy lub instytucji.
Hosting – środki techniczne i środki oddane do dyspozycji Klienta pozwalające mu publikować I eksploatować jedną lub wiele stron internetowych.
Serwer – komputer główny, który kontroluje niektóre dostępy i niektóre środki w sieci.
Internet – sieć wielu serwerów połączonych ze sobą i które są zlokalizowane w różnych miejscach świata.
Platforma – zbiór materiałów zawierających funkcje niezbędne do publikowania w Internecie stron internetowych Klienta.
Artykuł 1
Niniejsze ogólne warunki, na które składają się również warunki szczegółowe i aneksy ITM-SYSTEM są stosowane przy świadczeniu Klientowi usług hostingu systemu informacji online (serwera)
Fakt złożenia zamówienia jest jednoznaczny z wyrażeniem przez Klienta zgody na postanowienia regulaminu. Żaden warunek szczególny, za wyjątkiem warunków szczególnych wskazanych przez ITM-SYSTEM, nie wyłącza stosowania niniejszych warunków ogólnych, chyba że strony w formie pisemnej ustalą inaczej.
Fakt, że ITM-SYSTEM nie korzysta w danym momencie z jakiegokolwiek z uprawnień i/lub nie sprzeciwia się niewykonywaniu przez drugą stronę jakiegokolwiek zobowiązania zawartego w niniejszych warunkach ogólnych nie może być interpretowany jako rezygnacja przez ITM-SYSTEM z możliwości późniejszego skorzystania z jednego z uprawnień lub akceptacja niewykonywania zobowiązań przez drugą stronę.
Artykuł 2
Niniejsze warunki ogólne mają na celu określenie warunków technicznych i finansowych, w których ITM-SYSTEM zobowiązuje się zainstalować na platformie serwerowej serwis internetowy Klienta. Klient oświadcza, że jest zdolny zawrzeć niniejszą umowę i dotrzymać przewidzianych nią zobowiązań. ITM-SYSTEM zobowiązuje Klienta do przestrzegania reguł komunikacji w internecie.
Artykuł 3
Platforma serwerowa ITM-SYSTEM dostępna dla wszystkich poprzez sieć Internet przy wykorzystaniu stacji podłączonych do sieci Internet.
ITM-SYSTEM dostarcza narzędzia informatyczne, narzędzia bezpieczeństwa i programy niezbędne do funkcjonowania strony internetowej Klienta,
Artykuł 4
ITM-SYSTEM daje do dyspozycji Klienta pomoc techniczną:
− poprzez pocztę elektroniczną: biuro@itm-system.pl
− przez tel. komórkowy : 609 806 836
− przez telefon: (095) 7 354 917 ( czynny od poniedziałku do piątku od 8.00 do 16.00 ).
− przez komunikator skype-login: tomaszkulikowski (od poniedziałku do piątku od 8.00 do 16.00).
Artykuł 5
ITM-SYSTEM instaluje konto Klienta na platformie sprzętowej po otrzymaniu zamówienia wypełnionego przez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie www.itm-system.com lub poprzez zgłoszenie przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.
Strony zgodnie ustalają, że uiszczenie płatności za usługę świadczoną przez ITM-SYSTEM będzie oświadczeniem woli Klienta co do zawarcie umowy pomiędzy Klientem a ITM-SYSTEM.
Za datę zawarcia umowy Strony uznają dzień wskazany w umowie
W przypadku nie wysłania przez ITM-SYSTEM potwierdzenia I zaakceptowania umowy umowa nie będzie mogła być uważana za zawartą.
Artykuł 6
ITM-SYSTEM zobowiązuje się zachować należytą staranność w celu zapewnienia stabilności, działania bez przerw i wysokiej jakości usług, które oferuje. ITM-SYSTEM dochowa należytej staranności, aby zapewnić dostęp do Internetu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Klient akceptuje fakt, że wahania przepustowości i niewłaściwe funkcjonowanie dostawcy dostępu do internetu są elementami, które mogą spowodować przerwę w dostępie do serwera niezależną od woli ITM-SYSTEM i niezależną dla jej środków technicznych. ITM-SYSTEM gwarantuje dostęp do strony dla abonentów w warunkach umiarkowanej częstotliwości. W sytuacji gdy, z powodu liczby połączeń lub odwiedzin przekraczającej przewidywania Klienta, właściwości oferowane przez Usługodawcę stałyby się niewystarczające, strony skontaktują się ze sobą w celu ustalenia zmian technicznych i finansowych warunków usługi Klienta.
Artykuł 7
Informacja od Klienta i zgodność usługi Klient potwierdza, że sprawdził zgodność sprzętu i usług ze swoimi potrzebami, i że otrzymał od ITM-SYSTEM wszystkie informacje i rady, które były mu niezbędne, aby podpisać niniejszą umowę.
Artykuł 8
ITM-SYSTEM zobowiązuje się:
8.1. Zapewnić dostęp do serwera przez Internet 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni w roku. W przypadku konieczności, ITM-SYSTEM zastrzega sobie możliwość przerwania funkcjonowania serwera, celem dokonania interwencji technicznej prowadzącej do usprawnienia jego działania. ITM-SYSTEM powiadomi wcześniej Klienta o rodzaju oraz czasie trwania interwencji.
8.2. Bezzwłocznie interweniować na żądanie Klienta w przypadku wadliwego funkcjonowania serwera nie związanego z niewłaściwym użytkowaniem serwera przez Klienta.
8.3. Zapewnić utrzymanie na najlepszym poziomie jakości swoich narzędzi.
8.4. Dać do dyspozycji Klienta możliwość ograniczenia dostępu do jego strony (lub do jej części)
poprzez pliki ”.htaccess”.
Artykuł 9
ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności w przypadku:
− pomyłki, zaniedbania, pominięcia lub uchybienia ze strony Klienta, nie zastosowania się do zaleceń ITM-SYSTEM
− pomyłki, zaniedbania lub uchybienia ze strony osoby trzeciej, za której działania ITM-SYSTEM nie dopowiada
− wystąpienia sytuacji niezależnej od woli ITM-SYSTEM
− zatrzymanie usługi z powodu określonego w artykule 10.2
− rozpowszechnianie i nielegalne używanie hasła podanego do wiadomości Klientowi ITM-SYSTEM jest odpowiedzialne zgodnie z zasadami prawa cywilnego, za usługi świadczone Klientom.
ITM-SYSTEM zobowiązuje się dołożyć należytej staranności, aby zapewnić Klientowi optymalną jakość usługi, z wyjątkiem sytuacji, kiedy przerwanie usługi zostało wykonane na żądanie właściwego organu administracyjnego lub sądu. ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności w przypadku: jeśli wykonanie zobowiązania wynikającego z warunków ogólnych, jest utrudnione lub niemożliwe z powodu pożaru, wybuchu, usterki sieci transmisji, zniszczenia instalacji, epidemii, trzęsienia ziemi, powodzi, braku prądu, wojny, embarga, nakazu, żądania lub wymogu właściwego organu państwowego, strajku, bojkotu, utraty zezwolenia operatora telekomunikacyjnego lub innej okoliczności niezależnej od ITM-SYSTEM.
ITM-SYSTEM, pod warunkiem szybkiego powiadomienia Klienta, jest zwolnione z dotrzymania swoich zobowiązań w granicach, w jakich wykonanie zobowiązania jest niemożliwe lub utrudnione. Klient tym samym zostaje zwolniony z dotrzymania swoich zobowiązań wzajemnych, pod warunkiem, że strona, której wykonanie zobowiązania zostało utrudnione lub uniemożliwione wystąpieniem okoliczności od niej niezależnej, dołoży należytej staranności w celu uniknięcia przyczyn nie dotrzymania umowy, i działa niezwłocznie w celu kontynuowania współpracy, skoro tylko przyczyny zostaną usunięte.
Strona, której wykonanie zobowiązania zostało utrudnione lub uniemożliwione wystąpieniem okoliczności od niej niezależnej, powinna regularnie informować drugą stronę pocztą elektroniczną o prognozach dotyczących usunięcia przyczyny. Jeżeli problem, który spowodował przerwanie świadczenia usługi będzie trwał dłużej niż 30 dni od momentu powiadomienia o nim drugiej strony, umowa będzie mogła zostać rozwiązana na żądanie jednej lub drugiej strony, bez prawa do żądania odszkodowania.
Umowa może także zostać rozwiązana na żądanie jednej ze Stron, z przyczyn leżących po stronie
Klienta, w szczególności w następujących przypadkach:
− zniszczenie aplikacji,
− niewłaściwe używanie terminali przez Klienta lub przez jego Klientów,
− częściowe lub całkowite zniszczenie informacji przesłanych lub gromadzonych w wyniku pośrednich lub bezpośrednich błędów Klienta.
ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności:
− za wprowadzenie przez Klienta wirusa informatycznego na serwer www lub na stronę internetową, mającego wpływ na jego (jej) funkcjonowanie,
− za migrację strony do innego środowiska (materiały, programy),
− za zmiany wprowadzone do programów przez osobę inną niż Usługodawca,
− za spadek zysków z powodu funkcjonowania lub nie funkcjonowania, używania lub nie używania
strony lub informacji, które się tam znajdują lub powinny się znajdować,
− za nielegalne włamanie osoby trzeciej na serwer www lub na stronę internetową,
− za czasowe spowolnienie przepustowości,
− za przerwanie usługi połączenia do Internetu z powodu nie podlegającego kontroli ITM-SYSTEM.
ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji, dźwięk, tekst, obrazy, zdjęcia, elementy formy, dane dostępne na stronie internetowej, przesyłane lub umieszczone w Internecie przez Klienta.
ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za częściowe lub całkowite nie wywiązywanie się z zobowiązań przez operatorów sieci (w szczególności dostawców dostępu do internetu ) i/lub za usterki, za które oni ponoszą odpowiedzialność.
ITM-SYSTEM ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą tylko za szkody bezpośrednie, powstałe wskutek niewłaściwego wykonania usługi.
ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie rozumiane jako wszelkie szkody nie będące bezpośrednim i wyłącznym rezultatem częściowej lub całkowitej usterki usługi dostarczonej przez ITM-SYSTEM. ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności w szczególności za szkody handlowe, utratę zamówień, naruszenia renomy, dobrego imienia, jakiekolwiek problemy handlowe, utratę korzyści lub Klientów (będących na przykład wynikiem rozpowszechniania informacji o Klientach wskutek włamania do systemu. Szkoda powstała po stronie Klienta wskutek działań osoby trzeciej jest szkodą pośrednią i nie daje możliwości żądania odszkodowania od ITM-SYSTEM. Wysokość odszkodowania, które mogłyby być wymagane od ITM-SYSTEM, jeśli ITM-SYSTEM byłaby odpowiedzialna za powstanie szkody, będzie ograniczona do wysokości sum rzeczywiście uiszczonych przez Klienta i/lub wysokości sum odnoszących się do ceny usługi, dla tej części usługi, za którą odpowiedzialna jest ITM-SYSTEM.
Klient zobowiązany jest podjąć wszelkie środki konieczne do zapisania swoich danych na wypadek ich utraty lub zniszczenia, bez względu na przyczynę.
Strony zgodnie ustalają, iż Klient zwalnia ITM-SYSTEM z obowiązku podejmowania specjalnych środków bezpieczeństwa, zwłaszcza z zachowywania logów połączenia wcześniejszych niż z miesiąca bieżącego, chyba że Klient zamówi dodatkową płatną usługę, a ITM-SYSTEM zamówienie to przyjmie. ITM-SYSTEM zobowiązuje Klienta do podejmowania środków niezbędnych do comiesięcznego zapisywania własnych danych we własnym zakresie chyba że umowa właściwa stanowi inaczej.Obowiązkiem Klienta jestzapisywanie wszystkich danych, które ITM-SYSTEM mu będzie przesyłać, zwłaszcza jeśli chodzi o logi połączenia.
Te same zasady mają zastosowanie do czasowego gromadzenia adresów IP (Internet Protocol)
uważanego za środek bezpieczeństwa wewnętrznego. Adresy te nie są zachowywane przez ITM-SYSTEM na okres dłuższy niż jeden miesiąc. Każda późniejsza reklamacja nie będzie uwzględniana – ITM-SYSTEM nie będzie już posiadało tych danych.
ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za brak środków bezpieczeństwa, zwłaszcza tych dotyczących zapisu danych. Jeśli odpowiedzialność ITM-SYSTEM zostanie uznana prawomocnym orzeczeniem sądowym, odszkodowanie nie będzie mogło być wyższe od ceny usługi, za którą zapłacił Klient za okres do 12 ostatnich miesięcy.
Klient jest zobowiązany do uiszczania należności wynikających z umowy dotyczącej usług ITM-SYSTEM.
Artykuł 10
Zobowiązania i odpowiedzialność Klienta
10.1. Klient zobowiązuje się nie instalować stron o charakterze pornograficznym, rasistowskim lub nielegalnym i takich, które zawierają linki do tego typu stron. Są one zabronione na serwerach ITM-SYSTEM. Zabrania się także tworzenia stron zawierających informacje związane z sektami.
Klient zobowiązuje się również nie przekierowywać swojej domeny na tego typu strony.
Klient zobowiązuje się nie dawać do dyspozycji osobom odwiedzającym jego stronę, na jego stronie zainstalowanej na serwerach ITM-SYSTEM, plików dźwiękowych zakodowanych w formacie MP3, MP4 lub innym.
Klient zobowiązuje się również do nie umieszczania na swojej stronie linków do stron proponujących ten typ usług i do nie przekierowywania swojej domeny na tego typu strony.
Klient jest odpowiedzialny za respektowanie wielkości transferu i przestrzeni, na której można gromadzić dane, dostępnych zgodnie z formułą serwera i wybranymi opcjami.
Klient jest informowany, że własność intelektualna jest chroniona przez odpowiednie normy prawne.
Klient oświadcza ITM-SYSTEM, że przysługują mu wszystkie prawa własności intelektualnej na wszystkich polach eksploatacji do utworzonych przez siebie stron, to znaczy m. in prawa kopiowania, prezentowania I rozpowszechniania, na ustalony okres.
Klient działa jako jednostka niezależna i sam ponosi ryzyko swojej działalności. Klient jest odpowiedzialny za serwisy i strony internetowe, za treść przesyłanych, rozpowszechnianych lub gromadzonych informacji, za ich eksploatację i aktualizację, jak również za wszystkie pliki, zwłaszcza dane adresowe. Klient zobowiązuje się nie naruszać praw innych, zwłaszcza praw osobistych, praw własności intelektualnej osób trzecich, w szczególności praw autorskich, prawa do patentów czy firmy. ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za treść przesyłanych, rozpowszechnianych lub gromadzonych informacji, za ich eksploatację i aktualizację, jak również za wszystkie pliki, zwłaszcza dane adresowe. Klient oświadcza, że w pełni akceptuje wszystkie zobowiązania prawne wynikające z świadczonych przez siebie usług. ITM-SYSTEM nie ponosi
odpowiedzialności za wszelkie naruszenia prawa przez Klienta.
Klient oświadcza, że otrzymał wszystkie zezwolenia w dziedzinie praw autorskich. Klient zobowiązuje się do ujawnienia na swojej stronie internetowej nazwiska i adresu właściciela lub autora tej strony. Nie respektowanie przez Klienta tych postanowień czy będą one dotyczyły strony zainstalowanej na serwerach ITM-SYSTEM czy też przekierowania domeny na tego typu strony – a zwłaszcza każda działalność zabroniona na serwerach ITM-SYSTEM i/lub treść zabroniona na serwerach ITM-SYSTEM mogąca przyczynić się do odpowiedzialności cywilnej i/lub karnej i/lub mogąca przyczynić się do naruszenia praw osób trzecich spowoduje użycie przez ITM-SYSTEM prawa do przerwania usługi Klienta i do bezzwłocznego rozwiązania umowy. W tej sytuacji Klient nie będzie mógł domagać się od ITM-SYSTEM zwrotu zapłaconej już sumy.
Klient zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych.
Klient zobowiązuje się również wykupić wszelkie konieczne ubezpieczenia w organizacji do tego
upoważnionej, aby pokryć wszelkie szkody, które byłyby mu przypisane w ramach tej umowy i jej dotrzymania.
Klient zobowiązuje się względem ITM-SYSTEM, że osoby trzecie nie będą wysuwały roszczeń względem ITM-SYSTEM związanych z treścią informacji przesyłanych, rozpowszechnianych, kopiowanych, tych, które wynikają z naruszenia prawa prywatnego, prawa własności związanego z patentem, z firmą, z rysunkami I modelami, praw autorskich lub tych wynikających z aktu nieuczciwej konkurencji lub naruszenia porządku publicznego, zasad i zwyczajów stosowanych w Internecie, dobrych obyczajów, szacunku dla prywatności (np. tajemnica korespondencji) lub norm praw karnego. Jeśli jednak osoby trzecie wystąpią wobec ITM-SYSTEM z roszczeniami z tego tytułu, Klient wypłaci ITM-SYSTEM odszkodowanie odnoszące się do wszelkich kosztów i wydatków, które ITM-SYSTEM poniosło z tego tytułu, w tym honoraria i koszty porad prawnych, nawet przy braku prawomocnego orzeczenia sądu.
Klient zobowiązuje się zapłacić bezpośrednio osobie trzeciej podnoszącej roszczenie całą sumę, której żądała ona od ITM-SYSTEM. Poza tym, Klient zobowiązuje się interweniować na żądanie ITM-SYSTEM, jeśli skierowano przeciwko ITM-SYSTEM pozew, jak również chronić ITM-SYSTEM przed wszelkimi roszczeniami, które byłyby podnoszone przeciwko ITM-SYSTEM z tej okazji.
Klient zobowiązany jest osobiście rozwiązywać sprawy związane z reklamacjami i procedurami,
jakakolwiek byłaby ich forma, cel i natura, które byłyby sformułowane przeciwko ITM-SYSTEM i które wiązałyby się z zobowiązaniami podjętymi przez Klienta w związku z niniejszą umową.
Klient jest odpowiedzialny za zawartość swojej strony internetowej.
10.2.
ITM-SYSTEM dostarcza serwery, które pozwalają na używanie skryptów CGI, PHP, MySQL i innych programów. Skrypty te używają dużo więcej środków systemowych niż proste strony. Informacje podane tutaj dotyczą więc używania tych funkcji. Klient ma możliwość tworzenia i wykonywania swoich własnych CGI, PHP lub/i SQL na swoim własnym koncie. Skryptów tych należy używać odpowiednio. Aby dostarczyć usługę wysokiej jakości, ITM-SYSTEM
zastrzega sobie prawo do zatrzymania wykonywania niektórych skryptów CGI, PHP, SQL lub/i strony internetowej, jeśli zużywają one zbyt dużo mocy serwera i szkodzą, niezależnie od pięciu
ograniczeń cytowanych poniżej, odpowiedniemu działaniu serwera ITM-SYSTEM.
ITM-SYSTEM dołoży należytej staranności, aby poinformować Klientów używających skryptów zużywających zbyt duży procent środków systemowych o konieczności ograniczenia ich użycia lub optymalizacji, zanim zostaną one zawieszone.
Klient jest informowany, że używanie skryptów niezgodne z niniejszymi warunkami może spowodować, że działanie strony na serwerze nie będzie poprawne. W tej sytuacji ITM-SYSTEM zaproponuje Klientowi usługę dzierżawy serwera odpowiadającego aktualneu zapotrzebowaniu.
Skrypty nie mogą w żadnym wypadku działać wzajemnie z konfiguracją serwera i sprzętu.
Wykonywanie skryptów tego rodzaju może spowodować natychmiastowe zawieszenia serwera I przerwanie ciągłości jego działania
Akceptacji odpowiedniego charakteru używanych skryptów będą użyte następujące kryteria:
− ilość połączeń www na dzień (html, php, cgi, jpg, gif i inne)
− używanie procesora serwera („CPU”) (< 60 sekund na 100% CPU)
− używanie pamięci RAM (<80 MB na sekundę)
− dostęp do serwera sql poprzez 3 połączenia jednocześnie
− inne przyczyny nie określone w niniejszych warunkach, które, według uznania ITM-SYSTEM, mogłyby przynieść szkodę systemowi informatycznemu ITM-SYSTEM. Klient zobowiązany będzie poinformować ITM-SYSTEM o powodach używania określonego rodzaju skryptów.
Powiadomienia są wysyłane automatycznie, jeśli jedno z 5 kryteriów jest naruszone. Klient zobowiązany jest potwierdzić otrzymanie i zapoznanie się z informacjami zawartymi przez ITM-SYSTEM w emailu zwrotnym.
Jeśli Klient nie potwierdzi tej wiadomości email w ciągu 12 godzin, ITM-SYSTEM zastrzega sobie prawo do interwencji bez ostrzeżenia.
10.3.
Klient zobowiązuje się, że nie będzie wykorzystywał funkcji swojej poczty elektronicznej do wysyłania wiadomości w dużej liczbie (SPAM), czy też do osób, które nie chcą ich otrzymywać.
ITM-SYSTEM zastrzega sobie prawo do umieszczenia na swoich serwerach narzędzi, które przeszkodzą tym praktykom.
W przypadku czyjejś skargi (Klienta lub osoby trzeciej) dotyczącej wiadomości email wysłanej:
− z instalacji w ITM-SYSTEM
− lub zawierającej URL stron utworzonych w ITM-SYSTEM
Klient akceptuje, iż naruszenie przez niego zakazów dotyczących spammingu, uprawnia ITM-SYSTEM do ograniczenia, zmniejszenia, przerwania lub zawieszenia definitywnego świadczenia części usługi lub całej usługi, o której mowa, na okres minimum pięciu dni lub do rozwiązania umowy w przypadku nie zastosowania się Klienta do ostrzeżeń, wysyłanych przez ITM-SYSTEM pocztą elektroniczną.
10.4.
Klient jest całkowicie i wyłącznie odpowiedzialny za hasła i identyfikator dostarczone przez ITM-SYSTEM. ITM-SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za nielegalne używanie haseł danych do dyspozycji Klientowi.
10.5.
Klient ponosi konsekwencje niewłaściwego funkcjonowania serwera, jeśli wynika to z używania hasła przez jego personel lub przez każdą osobę, której Klient dostarczył swoje hasło (hasła), niezgodnie z instrukcjami działania dostarczonymi Klientowi przez ITM-SYSTEM Klient ponosi konsekwencje utraty hasła lub haseł, o których mowa. Szkody powstałe wskutek tych okoliczności nie mogą być podstawą roszczeń wobec ITM-SYSTEM.
10.6.
Klient zobowiązuje się informować ITM-SYSTEM o każdej zmianie dotyczącej jego sytuacji, w szczególności finansowej, prawnej i organizacyjnej (zwłaszcza zmiana adresu email lub innego, zmiana sprzętu) najpóźniej w miesiącu, w którym zaszły te zmiany. O zmianie adresu email Klient zobowiązany jest poinformować ITM-SYSTEM w ciągu 48 godzin. Jeśli Klient nie poinformuje o tych zmianach lub zrobi to zbyt późno, ITM-SYSTEM zostaje zwolnione z odpowiedzialności związanej z zamknięciem usługi.
10.7.
Klient zobowiązuje się zachować kopię przesłanych danych lub zobowiązuje do tego ITM-SYSTEM zaznaczając to w umowie.
Artykuł 11
Umowa jest zawierana na okres od 1 do 36 miesięcy, bieg okresu trwania umowy rozpoczyna się od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia uruchomienia usługi
Umowa ta jest możliwa do odnowienia na okres identyczny z tym, ustalonym w czasie jej zawierania, zgodnie z cenami i warunkami ITM-SYSTEM obowiązującymi w dniu jej odnawiania.
Artykuł 12
13.1.
Ceny usług dostarczanych przez ITM-SYSTEM są przedstawione w postaci cennika w zależności od rodzaju świadczonych usług lub sa ustalane w wyniku indywidualnych rozmów z Klientem.
Abonamenty oraz oferowane usługi są wykazane na zamówieniu
Do ceny netto dolicza się podatek VAT; opłaty należy uiszczać w polskich złotych po otrzymaniu faktury pro forma za okres od 1 do 36 miesięcy w zależności od wybranej oferty.
ITM-SYSTEM zastrzega sobie prawo do zmiany cen w pod warunkiem poinformowania o tym Klienta pocztą elektroniczną lub na stronie internetowej miesiąc wcześniej, jeśli nowe ceny są mniej atrakcyjne dla Klienta w przypadku zmiany cen Klient ma prawo rozwiązać umowę w trybie artykułu 14. Nie wypowiedzenie umowy w tym trybie będzie rozumiane jako akceptacja nowych cen. Zmiany cen będą dotyczyć wszystkich umów, nawet tych, które są w trakcie realizacji.
13.2.
Płatności dokonuje się przelewem na numer konta podany na fakturze pro forma.
13.3.
W przypadku odnawiania usługi stosuje się ceny obowiązujące w dniu odnawiania.
ITM-SYSTEM zobowiązuje się wysłać do Klienta trzy wiadomości email przypominających o obowiązku zapłaty za odnowienie usługi lub usług.
W przypadku nie uiszczenia opłaty za odnowienie usługi lub usług, ITM-SYSTEM nie dokona odnowienia żądanego przez Klienta. Klient otrzyma email powiadamiający o zatrzymaniu działania serwera w momecie gdy jego okres użytkowania ulegnie zakończeniu
ITM-SYSTEM dokona ostatecznego usunięcia usługi w 15 dni po upływie okresu, na który umowa została zawarta. Klient otrzyma wiadomość email z informacją o usunięciu serwera z powodu braku płatności.
Każdy brak płatności, płatność nieprawidłowa (niewłaściwa lub niekompletna suma), płatność nie zawierająca koniecznych oznaczeń, lub dokonana za pomocą środka lub procedury nie akceptowanych przez ITM-SYSTEM, będzie ignorowana i spowoduje odrzucenie przez ITM-SYSTEM żądania Klienta o aktywowanie, odnowienie lub transfer.
Każde opóźnienie w płatności spowoduje zawieszenie usługi po wysłaniu przypomnień.
Klient jest zobowiązany do uiszczania należności wynikających z umowy dotyczącej usług ITM-SYSTEM.
13.4.
Brak całkowitej lub częściowej płatności w odpowiednim terminie należności wynikającej z umowy spowoduje:
− bezzwłoczne żądanie zapłaty wszelkich należności od Klienta z tytułu umowy, bez względu na
przewidziany sposób zapłaty
− możliwość zawieszenia wykonywania zamówienia, które jest w trakcie wykonywania, aż do
otrzymania całej sumy
− zawieszenie wszystkich usług, bez względu na ich rodzaj, co nie wyłączy uprawnienia ITM-SYSTEM do zastosowania trybu rozwiązania umowy przewidzianego w art.14 niniejszych warunków ogólnych Wszelkie uwagi dotyczące niezgodności co do płatności i rodzaju usług powinny być wysłane pocztą elektroniczną na adres biuro@itm-system.pl.pl w terminie miesiąca po dokonaniu zamówienia.
W sytuacji gdy ITM-SYSTEM poniesie jakieś nieprzewidziane koszty związane ze świadczoną usługą, poinformuje o tym Klienta, uzasadniając konieczność ich poniesienia i prześle mu fakturę odnoszącą się do tych kosztów. Klient jest zobowiązany uregulować tę sumę.
Artykuł 14
14.1. Każda strona może rozwiązać umowę bez prawa żądania odszkodowania w przypadku wystąpienia przyczyn przewidzianych w artykule 9 warunków ogólnych.
14.2. W innych przypadkach Klient może rozwiązać umowę, informując ITM-SYSTEM o tym fakcie poczta elektroniczną. W tym przypadku Klient nie będzie mógł domagać się od ITM-SYSTEM zwrotu sum już zapłaconych.
14.3. Naruszenie przez Klienta postanowień artykułu 10 niniejszych warunków ogólnych dotyczących serwerów (dotyczących strony zainstalowanej na platformie ITM-SYSTEM, czy też przekierowania domeny na tego typu strony) a zwłaszcza każda działalność zabroniona na serwerach ITM-SYSTEM i/lub mogąca spowodować odpowiedzialność cywilną i/lub karną i/lub mogąca naruszyć prawa osób trzecich, uprawnia ITM-SYSTEM do odłączenia i/lub przerwania usługi Klienta i do bezzwłocznego rozwiązania umowy. W tym przypadku Klientowi nie przysługuje prawo domagania się od ITM-SYSTEM zwrotu sum już zapłaconych.
14.4. Klient lub ITM-SYSTEM będzie mogło rozwiązać umowę za 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia zgłaszając ten fakt poprzez pocztę elektroniczną. Zgłoszenie zostaje uznane za przyjęte po otrzymaniu przez zamawiającego potwierdzenia otrzymania wiadomości.
14.5. W przypadku nie wykonania przez jedną ze stron jednego z zobowiązań wynikających z umowy i nie uczynienie zadość temu obowiązkowi w ciągu 14 dni po wezwaniu przez drugą stronę do wykonania zobowiązania przesłanym listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, umowa zostanie rozwiązana.
14.6. Za datę doręczenia listu poleconego za potwierdzeniem odbioru wskazującego nie wykonanie
zobowiązania uznaje się data stempla pocztowego.
14.7. Jeśli ITM-SYSTEM rozwiąże umowę na warunkach przewidzianych w artykule 13.4 Klient nie może domagać się od ITM-SYSTEM zwrotu zapłaconych już sum, ani wysuwać roszczeń odszkodowawczych w stosunku do ITM-SYSTEM.
Jeśli natomiast naruszanie zobowiązań przez Klienta narazi ITM-SYSTEM na szkodę, ITM-SYSTEM zastrzega sobie prawo do wystąpienia przeciwko Klientowi, z roszczeniem o naprawienie szkody, zwrot poniesionych kosztów i wydatków, które ITM-SYSTEM poniosło z tego tytułu, w tym honoraria i koszty porad prawnych.
14.8. W ramach umowy, ITM-SYSTEM zobowiązuje się usunąć pliki związane ze stroną internetową Klienta znajdujące się na serwerach ITM-SYSTEM.
14.9. Usługa jest ograniczana lub zawieszana, jeśli Klient nie dokonał płatności po wiadomości email przypominającej o płatności.
14.10. ITM-SYSTEM zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub zawieszenia usług bez wcześniejszego ostrzeżenia i bez odszkodowania, jeśli okaże się, że Klient używa dostarczonych mu usług do działalności, która jest niezgodna z podpisaną umową.
14.11. Usługa może także zostać ograniczona lub zawieszona, jeśli warunki szczegółowe stosowane dla każdego typu usługi dostarczanej przez ITM-SYSTEM przewidują taką sankcję jako konsekwencję zaniedbania ze strony Klienta.
14.12. Środki ograniczania lub zawieszania usług są stosowane w zależności od wagi i częstotliwości występowania zaniedbania. Środki te są określane w zależności od rodzaju stwierdzonego zaniedbania (stwierdzonych zaniedbań).
14.13. Klient akceptuje, że ITM-SYSTEM dokona ograniczenia lub zawieszenia serwera , jeśli ITM-SYSTEM otrzyma taki nakaz od sądu lub organu administracyjnego, zgodnie z właściwym stosowanym prawem.
Artykuł 15
ITM-SYSTEM zastrzega sobie prawo przedstawiania usług świadczonych Klientowi w prezentacjach firmy, w dyskusjach,w specjalistycznych publikacjach branżowych oraz w ofercie handlowej.
Artykuł 16
Niniejsze warunki ogólne mają moc wiążącą co do każdej usługi serwera świadczonej przez ITM-SYSTEM bez względu na wybraną opcję, wybrany serwer i sposoby otwarcia serwera , z zastrzeżeniem postanowień art. 17 .
Artykuł 17
Moc wiążącą mają Warunki ogólne oraz zamówienia opublikowane na stronie internetowej.
Strony ustalają, że ITM-SYSTEM może zmieniać zakres swoich usług i informować o tym Klienta poprzez zamieszczenie ostrzeżenia w internecie i/lub poprzez zamieszczenie zmian w warunkach ogólnych w internecie.
Każda zmiana lub wprowadzenie nowej opcji abonamentu zostanie wysłana pocztą elektroniczną do Klienta. W takim przypadku Klient ma prawo rozwiązać umowę w terminie 30 dni, od daty obowiązywania zmian.
Artykuł 18
18.1.
Nieważność jednego z postanowień umowy stwierdzona orzeczeniem właściwego sądu, nie powoduje nieważności pozostałych postanowień umownych dotyczących danej usługi.
18.2.
Wszelkie powiadomienia przewidziane w Warunkach ogólnych będą uważane za doręczone jeśli są wysłane listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:
− do ITM-SYSTEM Tomasz Kulikowski .: ul. Przemysłowa 14-15, 66-400 Gorzów Wlkp.
− do Klienta: na adres pocztowy i/lub wiadomością email, na adres podany ITM-SYSTEM.
Artykuł 19
Wszelkie spory mogące wyniknąć z umów zawartych na podstawie niniejszych warunków
ogólnych, rozpatrywane będą przez Sąd właściwy dla siedziby ITM-SYSTEM.